با ابزارهای جدید فیگما، بدون کدنویسی سایت و اپ طراحی کنید.

شرکت طراحی Figma، مجموعهای از ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد؛ از جمله ساخت سایت و اپلیکیشنهای وب، تولید انبوه محتوای بازاریابی و ابزار طراحی وکتور. این ویژگیها فیگما را در موقعیتی قرار میدهند که مستقیماً با Canva، Adobe، WordPress، Wix، Hostinger و Replit رقابت کند.
ابزار ساخت سایت فیگما که Figma Sites نام دارد، به کاربران اجازه میدهد وبسایتهایی واقعی را از دل طرحهای پروتوتایپ ساخته شده در Figma، به راحتی تولید و حتی منتشر کنند.
پس از تولید سایت، کاربران میتوانند به کمک یک ویرایشگر ساده و بدون نیاز به دستور دادن، عناصر مختلف صفحه را تغییر دهند. همچنین، امکان افزودن انیمیشن، ترنزیشن، افکت اسکرول و ساخت سایت ریسپانسیو نیز وجود دارد.
از قابلیتهای دیگر Figma Sites میتوان به مدیریت محتوا (CMS)، تولید خودکار پستهای بلاگ و مدیریت عناصری مثل تصویر بندانگشتی و URL اشاره کرد. همچنین، میتوان عناصر تعاملی مانند ساعت یا نمایشگر سهام را با استفاده از کد سفارشی یا هوش مصنوعی در صفحات سایت گنجاند.
در کنار آن، فیگما ابزار دیگری به نام Figma Make معرفی کرده که برای ساخت سریع اپلیکیشنهای تعاملی و پروتوتایپ کاربرد دارد. کاربران میتوانند فقط با یک دستور ساده، نمونه اولیهای از یک اپ بسازند و سپس از دستیار هوش مصنوعی بخواهند بخشهایی از آن را تغییر دهد یا عنصر جدیدی اضافه کند. توسعهدهندگان نیز میتوانند مستقیماً کد اپ را تغییر دهند.
در حوزه بازاریابی، فیگما ابزار جدیدی به نام Figma Buzz را معرفی کرده است. با استفاده از آن، تیمهای مارکتینگ میتوانند قالبهای طراحیشده توسط طراحان را بهراحتی برای تولید انبوه محتوا استفاده کنند، تصاویر پسزمینه را تغییر دهند، یا از تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی بهره ببرند. اتصال به دادههای اکسل برای تولید دستهجمعی نیز فراهم شده است.
همچنین ابزار Figma Draw نیز برای طراحیهای برداری و ویرایش مستقیم وکتورها معرفی شده است. قابلیتهایی مانند نوشتن متن روی مسیر، پترن فیل، براش، انتخاب چندگانه، افکت بافت و نویز اکنون مستقیماً در فیگما در دسترس هستند؛ بدون نیاز به خروج و ویرایش در ابزارهای دیگر.
فیگما در سال گذشته ابزار Slides را برای ساخت پرزنتیشنها عرضه کرد و اکنون با مجموعه ابزارهای جدید، مستقیماً با مجموعههای خلاقانهای مانند Adobe و Canva وارد رقابت شده است. البته مدیر محصول فیگما، یوکی یاماشیتا، گفته هدف این شرکت رقابت مستقیم نیست بلکه تمرکز بر ساخت محصولات دیجیتال است — چرا که حدود یکسوم کاربران فیگما توسعهدهنده هستند.
در نهایت، فیگما از پلن جدیدی به نام “Content Seat” با قیمت شروع از ۸ دلار در ماه رونمایی کرد. این پلن شامل دسترسی به ابزارهایی چون Figma Buzz، Slides، FigJam و CMS در Figma Sites خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید