هوش مصنوعی جدید پینترست: خرید لباس راحت شد

کشف و خرید استایل بدون نیاز به کلمه: با ویژگیهای جدید جستجوی بصری پینترست آشنا شوید
هوش مصنوعی جدید پینترست: خرید لباس راحت شد!
بسیاری از ما جستجوهای آنلاین خود را با کلمات آغاز میکنیم. اما وقتی میخواهیم یک حس، استایل یا زیباییشناسی خاص را توصیف کنیم، کلمات ممکن است محدودکننده و دشوار باشند. پینترست، به عنوان یک پلتفرم جستجوی بصری پیشرو، به کاربران کمک میکند تا با استفاده از تصاویر به عنوان نقطه شروع جستجو، بر این مانع غلبه کنند.
امروز، پینترست مجموعهای از ویژگیهای جدید و هیجانانگیز جستجوی بصری را معرفی میکند. این ابزارها به کاربران اجازه میدهند تا تعامل عمیقتری با پینهای تصویری داشته باشند و به شکلی بصریتر و شهودیتر، ایدههایی را که کاملاً با سلیقه شخصیشان مطابقت دارد، کشف، اصلاح و حتی خریداری کنند. این قابلیتها در حال حاضر برای محتوای مد زنان در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا در دسترس هستند و به تدریج به دستهبندیها و کشورهای بیشتری گسترش خواهند یافت.
تحولی در کشف و خرید آنلاین
دانا چو (Dana Cho)، معاون بخش طراحی پینترست، میگوید: “فناوری جستجوی بصری ما نشاندهنده یک تغییر اساسی در نحوه تعامل کاربران با الهامات و کشف آنهاست. ما صرفاً نتایج جستجو را ارائه نمیدهیم، بلکه یک سفر کشف شخصیسازیشده را مدیریت میکنیم که افراد را قادر میسازد تا استایل منحصر به فرد خود را پیدا کرده و آن را خریداری کنند.”
۱. پیدا کردن آیتم دلخواه بدون نیاز به کلمات
پینترست حالا تصاویر را تجزیه و تحلیل میکند تا کاربران بتوانند به سرعت جزئیات یک لباس یا استایل را جستجو و خریداری کنند. فرقی نمیکند که به دنبال یک زیباییشناسی کلی، پالت رنگی خاص، یک مدل لباس مشخص (fit) یا دستهبندی محصول باشید؛ هنگامی که یک پین را مشاهده میکنید، پینترست کلماتی را تولید میکند که به شما کمک میکنند بفهمید چه چیزی را در آن تصویر دوست دارید. سپس میتوانید با استفاده از این کلمات، بیشتر کاوش کرده و خرید کنید. برای کمک به شناسایی و انتخاب راحتتر اشیائی که میخواهید بیشتر ببینید و بخرید، پینترست یک “هایلایت انیمیشنی” جدید (animated glow) اضافه کرده است.
۲. سفارشیسازی جستجو برای استایل شخصی شما
آیا تا به حال پیش آمده که چیزی را دوست داشته باشید اما آن را در رنگ، سبک یا پارچه متفاوتی بخواهید؟ پینترست یک “نوار اصلاح” (refinement bar) جدید اضافه کرده است که به کاربران کمک میکند نتایج جستجوی خود را محدودتر کنند تا دقیقاً آنچه با استایل شخصیشان مطابقت دارد را بیابند. به عنوان مثال، لباسی را میبینید که دوست دارید و با استفاده از گزینه “استایل”، میتوانید لباسهای مشابه اما با حس و حال Y2K (مد دهه ۲۰۰۰) را مشاهده کنید. یا عاشق یک کت بلیزر آبی هستید و با استفاده از گزینه “مناسبت”، میتوانید گزینههای رسمیتر آن را پیدا کنید.
۳. کشف ایدههای جدید در هر کجا و هر زمان
پینترست دسترسی به ویژگیهای جستجوی بصری خود، از جمله دکمه “جستجوی تصویر” (Search image)، را گسترش میدهد. حالا کاربران میتوانند به سادگی با نگه داشتن انگشت خود (long press) روی هر پینی در فید اصلی (home feed)، قابلیت جستجوی بصری را فعال کنند. این یعنی کشف الهامات جدید و غیرمنتظره، درست در لحظهای که چشمتان به آنها میافتد.
آینده جستجوی بصری در دستان شماست
ویژگیهای جدید جستجوی بصری پینترست، گامی بزرگ در جهت شخصیسازی تجربه خرید و کشف آنلاین است. این ابزارها به شما قدرت میدهند تا فراتر از کلمات، به دنبال استایل و ایدههایی باشید که واقعاً با شما صحبت میکنند. اگر در ایالات متحده، کانادا یا بریتانیا هستید، همین حالا میتوانید این قابلیتهای جدید را در بخش مد زنان امتحان کنید و منتظر گسترش آن به دستهبندیها و مناطق دیگر باشید. پینترست همچنان به تکامل خود ادامه میدهد تا یافتن الهام و تبدیل آن به واقعیت را برای شما آسانتر از همیشه کند.
دیدگاهتان را بنویسید