نتفلیکس از ابزار جستجوی جدید با هوش مصنوعی پردهبرداری کرد

نتفلیکس در رویداد تکنولوژی و محصول خود بهصورت رسمی از ابزار جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مولد (Generative AI) رونمایی کرد؛ ابزاری که پیشتر در جلسه ارائه گزارش مالی نیز به آن اشاره شده بود.
این تجربه جستجوی نوین با بهرهگیری از مدل ChatGPT شرکت OpenAI، به کاربران امکان میدهد تا بهصورت گفتگومحور و طبیعی فیلم و سریال موردنظرشان را پیدا کنند. برای مثال، کاربران میتوانند عباراتی مثل «یه چیزی بانمک و پرانرژی میخوام» یا حتی جملههای دقیقتری مانند «یه چیزی ترسناک، اما نه خیلی ترسناک، و یکمی بامزه، ولی نه خیلی خندهدار» وارد کنند.
این قابلیت از این هفته برای کاربران iOS بهصورت بتای اختیاری فعال میشود. به گزارش بلومبرگ، برخی مشترکین در استرالیا و نیوزیلند زودتر به این قابلیت دسترسی پیدا کردهاند.
البته نتفلیکس تنها پلتفرمی نیست که از هوش مصنوعی برای بهبود جستجو استفاده میکند. آمازون نیز تجربه جستجوی صوتی هوشمند خود را در تلویزیونهای Fire TV ارائه کرده است. Tubi هم مدتی ابزار جستجوی مجهز به ChatGPT را ارائه داد، اما به دلیل استقبال کم، آن را کنار گذاشت.
باید دید که آیا نتفلیکس با استقبال بیشتری مواجه میشود یا چالشهای مشابهی را تجربه خواهد کرد.
در همین رویداد، نتفلیکس همچنین اعلام کرد که قصد دارد از هوش مصنوعی مولد برای ترجمه و بهروزرسانی کارتهای عنوان فیلمها (Title Cards) به زبان دلخواه مشترکین استفاده کند.
دیگر قابلیتهای معرفیشده در این رویداد شامل فید ویدئوهای کوتاه برای کاربران موبایل و طراحی جدید صفحه اصلی در تلویزیونهای هوشمند میشود.
دیدگاهتان را بنویسید